„Akkord mód” változatai közötti eltérés

Innen: kotta
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló
Nincs szerkesztési összefoglaló
20. sor: 20. sor:
 
* aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van
 
* aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van
 
* maj: négy hang, a felső nagyszeptim.
 
* maj: négy hang, a felső nagyszeptim.
A módosítót a felső hang magassága követi szám formájában (legfeljebb 13). Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig.
+
A módosítót a felső hang magassága követi szám formájában (az oktáv pl. 8). Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig.
   
 
== További információk ==
 
== További információk ==

A lap 2017. november 6., 08:30-kori változata

Az akkord mód az egyik mód lilypondban akkordok írására. Fontos megkötés, hogy az akkord valamennyi hangja azonos hosszúságú kell legyen.

A mód alapja a három hangból álló dúr terc. A hármashangzatot lehet módosítani, hangokat elnagyni és hozzátenni.

Alakja: \chordmode { … }. A külső \relative utasítás hatástalan, belül pedig nem megengedett, mert a chordmode automatikusan relatív módban van.

Példák gyakori akkordokra:


{ \cadenzaOn \override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time 1/4
\chordmode { c c:5 c:3 c:m c:8^7 f/+c f:m/+c }
\addlyrics { c "c:5" "c:3" "c:m" "c:8^7" "f/+c" "f:m/+c" }
}

A hangot : után követheti módosítás. Jelentések:

  • semmi: dúr hármas
  • m: moll hármas (az alsó terc kisterc, a felső nagyterc lesz
  • dim: mindkét (vagy ha van, mindhárom) terc kisterc
  • aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van
  • maj: négy hang, a felső nagyszeptim.

A módosítót a felső hang magassága követi szám formájában (az oktáv pl. 8). Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig.

További információk