„Akkord mód” változatai közötti eltérés
Ugrás a navigációhoz
Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló |
Nincs szerkesztési összefoglaló |
||
20. sor: | 20. sor: | ||
* aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van |
* aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van |
||
* maj: négy hang, a felső nagyszeptim. |
* maj: négy hang, a felső nagyszeptim. |
||
− | A módosítót a felső hang magassága követi szám formájában ( |
+ | A módosítót a felső hang magassága követi szám formájában (az oktáv pl. 8). Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig. |
== További információk == |
== További információk == |
A lap 2017. november 6., 08:30-kori változata
Az akkord mód az egyik mód lilypondban akkordok írására. Fontos megkötés, hogy az akkord valamennyi hangja azonos hosszúságú kell legyen.
A mód alapja a három hangból álló dúr terc. A hármashangzatot lehet módosítani, hangokat elnagyni és hozzátenni.
Alakja: \chordmode { … }
. A külső \relative utasítás hatástalan, belül pedig nem megengedett, mert a chordmode automatikusan relatív módban van.
Példák gyakori akkordokra:
A hangot : után követheti módosítás. Jelentések:
- semmi: dúr hármas
- m: moll hármas (az alsó terc kisterc, a felső nagyterc lesz
- dim: mindkét (vagy ha van, mindhárom) terc kisterc
- aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van
- maj: négy hang, a felső nagyszeptim.
A módosítót a felső hang magassága követi szám formájában (az oktáv pl. 8). Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig.