„Kotta:Szózat” változatai közötti eltérés

Innen: kotta
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló
 
11. sor: 11. sor:
   
 
== Énekhangra zongorakísérettel ==
 
== Énekhangra zongorakísérettel ==
  +
<score vorbis="1" midi="1" raw="1">
  +
\version "2.18.2"
  +
%\layout { \context { \Voice \consists "Ambitus_engraver" } }
  +
\header { tagline = "" }
  +
% Dinamikajel trükkök
  +
dina = { \omit TupletNumber \times 2/3 { s4\< s4\> s4\! } }
  +
dinegy = { s8\> s16\! }
  +
%
  +
% Ének és szöveg
  +
%
  +
enekegy = \relative { \dynamicUp \override DynamicTextSpanner.style = #'none
  +
\set Score.tempoHideNote = ##t \tempo "Andante maestoso" 8 = 60
  +
\set Staff.midiInstrument = "tuba"
  +
R2*4 R2\fermataMarkup
  +
%{ 2/2. sor, 3. ütem%} a'16\f a8. d16 a8( ais16)\< | b16 b8( cis16) d b8.\! | \break
  +
%{ 2/3. sor%} a8 a4-^ b16.\p( a32) | a16.( g32) g16.( fis32) fis4 | fis16\f fis8. fis'16 e8. |
  +
e16.(\p d32) d16.( cis32) e16.( d32) d8 | \break
  +
%{ 3/1. sor%} e16 r e,8( cis'8.) b16 | b16.( a32) \appoggiatura b16 a16.( gis32) a4 | a16\p a8.\fermata g!16 g8.\fermata |
  +
f16.( e32) f16.( g32) << { f8.( e16) } \dinegy >> | \break
  +
%{ 3/2. sor%} << e2 \dina >> | }
  +
enekket = \relative { a'4\fermata g\fermata | f16. e32 f16. g32 << { f8. e16 } \dinegy >> | << e2 \dina >> |
  +
\repeat volta 2 { a16\f a8. b16\cresc cis8. | \break
  +
%{ 3/3. sor%} d16 d8. e16 fis8. | g16.(\ff fis32) fis16.( e32) e16.( d32) d8 | fis16\> fis8. e8.( d16)\! | << d2 \dina >> | }
  +
}
  +
versegy = \lyricmode { \set stanza = "1."
  +
Ha -- zád -- nak ren -- dü -- let -- le -- nül légy hí -- ve ó ma -- gyar!
  +
Böl -- csőd az maj -- dan sí -- rod is melly á -- pol, el -- ta -- kar.
  +
A nagy vi -- lá -- gon e ki -- vül nin -- csen szá -- _ mod -- _ ra _ hely.
  +
Áld -- jon vagy ver -- jen sor ke -- ze, itt él -- ned, él -- ned hal -- nod kell.
  +
}
  +
versket = \lyricmode { \set stanza = "2."
  +
Ez a föld, mel -- lyen an -- nyi -- szor A -- pá -- id vé -- re folyt.
  +
Ez, melly -- hez min -- den szent ne -- vet Egy ez -- red év csa -- tolt.
  +
Itt küzd -- te -- nek ho -- nért a hős Áp -- pád -- nak _ ha -- _ da -- _ i.
  +
Itt tör -- tek össz -- ve rab -- i -- gát Hu -- nyad Hu -- nyad -- nak kar -- ja -- i.
  +
}
  +
%
  +
% Zongora jobb kéz
  +
%
  +
jobbegy = \relative { \override DynamicTextSpanner.style = #'none
  +
%{ 2/1. sor%} <>\f <a' fis d>16 q8. << { d16 a8 ais16\< <d fis, d>16 q8. <cis g d>16 <b g d>8.\! } \\ { <fis d>16 <fis d>8. } >>
  +
\appoggiatura a16\p <a' a,>16.\( <g g,>32\) q16.\( <fis fis,>32\) q16.\( <e e,>32\)
  +
<< { b16. cis32 } \\ f,8 { s16\> s16\! } >> | \break
  +
%{ 2/2. sor%} \octaveCheck c' <d' fis,>16.-.\p <e g,>32-. <fis a,>16.-. <e g,>32-. q8.\(\> <d fis,>16\)\! | <d fis, d>2_\fermata |
  +
<>\f a16 a8. << { d16 a8 ais16 } \\ { d,16 <fis d>8. } >> |
  +
<< { b16 b8\< cis16 d b8.\! } \\ { <g d>16 q8. <f d>16 q8. } >> | \break
  +
%{ 2/3. sor%} <a fis>8 q4-^ <b g>16.\p\( <a fis>32\) | q16.\( <g e>32\) q16.\( <fis d>32\) q4 |
  +
fis16\f fis8. <fis' cis fis,>16 <e cis fis,>8. | <e cis>16.\(\p <d b>32\) q16.\( <cis ais>32\) <e cis>16.\( <d b>32\) q8 |
  +
\break
  +
%{ 3/1. sor%} \appoggiatura cis16 e r e,8_\markup { \halign #0 "dolce" }
  +
<< { cis'8. b16 | b16.[\( a32]\) \appoggiatura b16 a16.\( gis32\) a4 | } \\ { r8 d, | cis d cis4 } >> |
  +
<a' f>16\p q8.\fermata <g e>16 q8.\fermata | <f d>16.\( <e cis>32\) <f d>16.\( <g e>32\)
  +
<< { <f d>8.\( <e cis>16\) } \dinegy >> | \break
  +
%{ 3/2. sor%} << { \grace q16 \repeat tremolo 8 { q32 a, } } \dina >> | << { <a' f>4\fermata <g e>\fermata } \\
  +
{ \repeat tremolo 8 { a,64 d } \repeat tremolo 8 { a cis } } >> | }
  +
% Lilypond hiba: a midi-ben innentől (szinte) egyáltalán nem lehet hallani a dallamot az ismétlőjelig (a beírt forte-ig).
  +
% Staff.midiMaximumVolume állítása nem segít. \tag-gel ezúttal nem boldogultam.
  +
% Beszúrunk egy forte-t a midibe.
  +
jobbkotta = \relative { <f' d>16.\( <e cis>32\) }
  +
jobbmidi = \relative { <f' d>16.\(\f <e cis>32\) }
  +
jobbket = \relative {
  +
<f' d>16.\( <g e>32\) << { <f d>8.\( <e cis>16\) } \dinegy >> |
  +
<< \repeat tremolo 8 { <e cis>32\( a,\) } \dina >> |
  +
\repeat volta 2 { a'16\f a8. <b a>16\cresc <cis a>8. | \break
  +
%{ 3/3. sor%} <d a d,>16 q8. <e cis a g>16 <fis d a fis>8. | <g b,>16.\(\ff <fis a,>32\) q16.\( <e g,>32\) q16.\( <d fis,>32\) q8 |
  +
<fis d a>16\> <fis d gis,>8. <e a, g>8.\(\! <d a fis>16\) |
  +
<< { \repeat tremolo 8 { <d fis,>64\( d, ~ } <d' fis, d>4\) }
  +
{ \omit TupletNumber \omit TupletBracket \times 2/3 { s4\< s4\> s4\! } } >> } %{repeat vége%}
  +
}
  +
%
  +
% Zongora, bal kéz
  +
%
  +
bal = { \chordmode {
  +
%{2/1. sor%} d,,8:1.8 d,:5 d,,:1.8 d,:5 | d,,:1.8 d,:5+ d,,:1.8 g,/d | cis,:m3.6- d,:5 g,:1.5 gis,:1.5- | \break
  +
%{2/2. sor%} a,4:1.4 r8 a,,:3.7.8 | d,2:1.5\fermata | a,16:1 q8. fis,16:m3 d,8.:1.5 | g,,8:1 g,:5/d gis,,:1 d,:m3.6 | \break
  +
%{2/3. sor%} a,,:1 fis,4:m3.6-\marcato cis,8:m3.6-\staccato | d,:5^3\staccato a,,:3.8\staccato d,4:5^3\staccato |
  +
fis,16:1 q8. fis,,16:1.5.10 q8. | b,,8:1 b,4:m3/fis b,,8:1.5.10- | \break
  +
%{3/1. sor%} e,,:1 a,:5/e e,,:1 e,:3 } | \relative { << { <a e>8 <b e,> <a e>4 } \\ { a,4 a } >> |
  +
d32\( a' d, a'~ <a d,>8\) <a, cis>32\( a' q a ~ <a cis, a>8\) | <a d,> q4 a,16 <e' a,> | \break
  +
%{ 3/2. sor%} \grace <e a,>16 \repeat tremolo 8 { a,32\( e'\) } \repeat tremolo 8 { d64 f } \repeat tremolo 8 { a, e' } |
  +
<a d,>8 q4 a,16 a' | \repeat tremolo 8 { cis,,32\( a'\) } \repeat volta 2 { <a' a,>16 q8. <g g,>16 q8. | \break
  +
%{ 3/3. sor%} <a fis>16 q8. <a e>16 <a d,>8. | <d g,>16. <d a>32 q16. <cis ais>32 q16. <d b>32 q8 |
  +
<a a,>16 <d b a>8. <e cis a>8.\( <d a d,>16\) | \repeat tremolo 8 { d,64\( a'~ } <a d,>4\) |
  +
} %{repeat vége%} } }
  +
%showLastLength = R2*11
  +
\score { % kotta
  +
<<
  +
\new Staff \with { instrumentName = "Voce" } {
  +
\key d \major \time 2/4 \enekegy \enekket }
  +
\addlyrics { \versegy }
  +
\addlyrics { \versket }
  +
\new PianoStaff \with { instrumentName = "Pianoforte" }
  +
<<
  +
\new Staff { \key d \major \time 2/4 \jobbegy \jobbkotta \jobbket }
  +
\new Staff { \key d \major \time 2/4 \clef bass \bal }
  +
>>
  +
>>
  +
\header {
  +
title = "Szózat"
  +
composer = "Egressy Béni"
  +
poet = "Vörösmarty Mihály"
  +
}
  +
\layout { indent = 1.0\in }
  +
}
  +
%showLastLength = R2*16
  +
\score { % midi
  +
\unfoldRepeats
  +
<<
  +
\new Staff { \enekegy <>\p \enekket }
  +
\new Staff { \time 2/4 \tempo 8 = 60 \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ" \jobbegy \jobbmidi \jobbket }
  +
\new Staff { \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ" \bal }
  +
>>
  +
\midi { }
  +
}
  +
</score>
   
 
== Vegyes karra ==
 
== Vegyes karra ==

A lap jelenlegi, 2017. december 19., 03:14-kori változata

Szózat
szerző: Zene: Egressy Béni, Vers: Vörösmarty Mihály.

Énekhangra zongorakísérettel

A LilyPond bemeneti fájl fordítása sikertelen:

line 14 - column 16:
unknown escaped string: `\fermataMarkup'
--------
line 14 - column 16:
string outside of text script or \lyricmode

Vegyes karra


\version "2.18.2"
\paper { 
	page-count = 1
	paper-height=320\mm
	paper-width = 210\mm
	print-all-headers = ##t
	system-system-spacing.basic-distance = #20
}
%\layout { \context { \Voice \consists "Ambitus_engraver" } }
\header { tagline = "" }
vilagszop = \relative c' { ges'8.( f16) ges8.( as16) ges4.( f8) | f2 ~ f4 bes\rest | }
vilagalt = \relative c' { es8.( d16) es8.( f16) es4.( d8) | d2 ~ d4 bes'\rest | }
szopran = \relative c' { 
	bes'8 bes4. es4 bes8.(-> b16) | c8 c4( d8) es c4. | bes4 bes2-> c8.( bes16) | bes8.(-> as16) as8.(-> g16) g2 | \break
	g8 g4. g'4 f | f8.(-> es16) es8.(-> d16) f8.(-> es16) es4 | f f,( d'4.) c8 | c8.( bes16) bes8.( a16) bes2 | \break
	bes8 bes4. as8 as4. | \vilagszop | bes2 as | \vilagszop | \break
	\repeat volta 2 { bes8-> bes4. c8 d4.-> | es8 es4.-> f8 g4. | as8.(-> g16) g8.(-> f16) f8.(-> es16) es4 | g8 g4. f4.( es8) | es2-^ bes\rest | } }
alt = \relative c' { 
	bes'8 bes4. es,4 es | es8 es4. es8 es4. | es4 es2 as8.( g16) | g8.( f16) f8.( es16) es2 |
	g8 g4. b4 b | g g g g | bes!2 f4 es | d es d2 |
	ges8 ges4. f8 f4. | \vilagalt | ges2 f | \vilagalt |
	\repeat volta 2 { \repeat unfold 3 { bes8 bes4. } as8 bes4. | c8.( bes16) bes8.( as16) as8.( g16) g4 | bes8 a4. as2 | g bes\rest | } }
vilagten = \relative c' { ges8.( f16) ges8.( as16) bes2 | bes2 ~ bes4 r | }
tenor = \relative c' { 
	bes8 bes4. bes4 g-> | es8 es4. fis8 fis4. | g4 g2-> bes4-> | bes-> d-> es2 |
	g,8 g4. d'4 d | d8.(-> c16) c8.(-> b16) d8.(-> c16) c4 | d2 a4 a | bes-> c-> bes2-> |
	bes8 bes4. as8 as4. | \vilagten | bes2 as | \vilagten |
	\repeat volta 2 { bes8-> bes4. bes8 bes4.-> | bes8 es4.-> d8 es4. | es4-> es-> d es | es8 c4. d2 | es-^ r | } }
vilagbassz = \relative c { es8.( d16) es8.( f16) es4.( bes8) | bes2 ~ bes4 r | }
basszus = \relative c' { 
	bes8 bes4. g4 es-> | as,8 as4. a8 a4. | bes4 bes2-> d4 | es-> bes-> es2 |
	g8 g4. g4 g | c, c c c | f2 f4 f | bes-> f-> bes,2-> | 
	ges'8 ges4. f8 f4. | \vilagbassz | ges2 f | \vilagbassz |
	\repeat volta 2 { bes8 bes4. as8 as4. | g8 g4. f8 es4. | as4-> bes-> b c | bes8 bes4. bes2 | es,-^ r | } }
dinamika = { \override DynamicTextSpanner.style = #'none
	s8\f s4. s2 | s2 s8\> s4.| s4\mf\< s2 s8.\> s1 s16\! |
	s8\f s4. s4\> s4 | s1 | s4\mf s2. | s8.\> s16 s4 s2 |
	s8\pp s4. s2 | s2 s4.\< s8 | s2\> s2 | s2\pp s2 | s2 s4.\< s8 | s2\> s4\! s |
	s8-\tweak X-offset #-3 \f s4.\cresc s2 | s1 | s8.-\tweak X-offset #-4 \ff s16 s2. | s1*2 | }
szoveg = \lyricmode {
	Ha -- zád -- nak ren -- dü -- let -- le -- nűl Légy hí -- ve, oh ma -- gyar;
	Böl -- csőd az s_maj -- dan sí -- rod is, mely á -- pol s_el -- ta -- kar.
	A nagy vi -- lá -- gon e ki -- vűl Nin -- csen szá -- mod -- ra hely;
	Áld -- jon vagy ver -- jen sors ke -- ze; Itt él -- ned, él -- ned, hal -- nod kell. }
dallam = {
   \new ChoirStaff <<
   \new Dynamics { \dinamika }
   \new Staff \with { instrumentName = \markup { \column { \line { \halign #1 "Szoprán" } \line { \halign #1 "Alt " } } } } {
	\key es \major \time 4/4 \override Score.MetronomeMark.padding = #2 \tempo "Andante maestoso" 4 = 60
      \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ" \transposition c'
	<<
	\new Voice = "szopran" { \voiceOne \szopran }
	\new Voice { \voiceTwo \alt }
	>> }
   \new Lyrics \lyricsto "szopran" { \szoveg }
   \new Staff { \clef "G_8" \key es \major \set Staff.instrumentName = "Tenor" \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ"
	\new Voice = "tenor" { \tenor } }
   \new Lyrics \lyricsto "tenor" { \szoveg }
   \new Staff { \clef bass \key es \major \set Staff.instrumentName = "Basszus" \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ"
	\basszus }
   \new Dynamics { \dinamika }
   >> }
\score {
   \dallam
%   \header {
%     title = "Szózat"
%     subtitle = "Vegyes karra"
%     composer = "Egressi Béni"
%     poet = "Vörösmarty Mihály"
%   }
   \layout { indent = 1.25\cm }
}
\score {
   \unfoldRepeats
   \dallam
   \midi { }
}

Egynemű karra


\version "2.18.2"
\paper { 
	page-count = 1
	paper-height=240\mm
	paper-width = 210\mm
	print-all-headers = ##t
	system-system-spacing.basic-distance = #20
}
%\layout { \context { \Voice \consists "Ambitus_engraver" } }
\header { tagline = "" }
szopism = \relative c' { es8.( d16) es8.( f16) es4.( d8) | d2 ~ d4 b'\rest | }
szopran = \relative c' {
	g'8 g4. c4 g8.(-> gis16) | a8 a4( b8) c a4. | g4 g2 a8.( g16) | g8.(-> f16) f8.(-> e16) e2 | \break
	e8 e4. e'4 d | d8.( c16) c8.( b16) d8.( c16) c4 | d d,( b'4.) a8 | a8.(-> g16) g8.(-> fis16) g2 | \break
	g8 g4. f8 f4. | \szopism | g2 f | \szopism | \break
	\repeat volta 2 { g8 g4. a8 b4.-> | c8 c4.-> d8 e4. | f8.(-> e16) e8.(-> d16) d8.(-> c16) c4 | e8 e4. d4.( c8) | c2 b\rest | } }
mezzism = \relative c' { es8.( d16) es8.( d16) c4.( b8) | b2 ~ b4 b'\rest | }
mezzo = \relative c' {
	g'8 g4. g4 e | a8 a4. a8 a4. | g4 e2 f8.( e16) | e8.( d16) d8.( c16) c2 |
	e8 e4. gis4 gis | b8.( a16) a8.( gis16) b8.( a16) a4 | g2 fis4 fis | d d d2 |
	g8 g4. f8 f4. | \mezzism | g2 f | \mezzism |
	\repeat volta 2 { \repeat unfold 4 { g8 g4. } | a4-> c-> b-> c | c8 a4. b2 | c2 b\rest | } }
altism = \relative c' { c8.( b16) c8.( d16) c4.( g8) | g2 ~ g4 r | }
alt = \relative c' {
	g'8 g4. e4 c-> | f8 f4. fis8 fis4. | g4 g,2 b4 | c g c2 |
	e8 e4. e4 e | a, a a a | b2 d4 c | b c b2 |
	es8 es4. d8 d4. | \altism |  es2 d | \altism |
	\repeat volta 2 { g8 g4. f8 f4. | e8-. e4.-> d8 c4. | f4-> g-> gis-> a | g8 g4. g2 | c, r | } }
szoveg = \lyricmode {
	Ha -- zád -- nak ren -- dü -- let -- le -- nűl Légy hí -- ve, oh ma -- gyar;
	Böl -- csőd az s_maj -- dan sí -- rod is, mely á -- pol s_el -- ta -- kar.
	A nagy vi -- lá -- gon e ki -- vűl Nin -- csen szá -- mod -- ra hely;
	Áld -- jon vagy ver -- jen sors ke -- ze; Itt él -- ned, él -- ned, hal -- nod kell. }
dinamika = { \override DynamicTextSpanner.style = #'none
	s8\f s4. s1 s8\> s4. | s4\mf\< s2 s8.\> s16 s1 |
	s8\f s4. s4 s\> | s1 | s4\mf s2 s4\> | s1 |
	s8\pp s4. s1 s4.\< s8 | s2\> s4\! s | s2\pp s1 s4.\< s8 | s2\> s4\! s |
	s8\f\cresc s4. s1. | s8.-\tweak X-offset #-4 \ff 
	}
dallam = \new ChoirStaff <<
   \new Dynamics { \dinamika }
   \new Staff { \key c \major \time 4/4 \override Score.MetronomeMark.padding = #2 \tempo "Andante maestoso" 4 = 60 \set Staff.instrumentName = "I-II."
      \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ" %\transposition c'
	<<
	\new Voice = "szopran" { \voiceOne \szopran }
	\new Voice { \voiceTwo \mezzo }
	>> }
   \new Lyrics \lyricsto "szopran" { \szoveg }
   \new Staff {	\set Staff.instrumentName = "III." 
      \set Staff.midiInstrument = "drawbar organ"
	\alt }
   \new Dynamics { \dinamika }
   >>
\score {
   \dallam
%   \header {
%     title = "Szózat"
%     subtitle = "Egynemű karra"
%     composer = "Egressi Béni"
%     poet = "Vörösmarty Mihály"
%   }
   \layout { indent = 1.27\cm }
}
\score {
   \unfoldRepeats
   \dallam
   \midi { }
}