„Sajtó” változatai közötti eltérés

Innen: Politika
(Források)
(Források)
60. sor: 60. sor:
   
 
== Források ==
 
== Források ==
  +
* {{CitWeb|url=https://nepszava.hu/3059211_a-demokracia-megcsufolasa--reagalt-az-ellenzek-a-mediatanacs-fideszes-meghekkelesere|tit=„A demokrácia megcsúfolása” – Reagált az ellenzék a Médiatanács fideszes meghekkelésére|date=2019-12-03|misc=Újabb 9 évre nincs ellenzéki tagja a Médiatanácsnak}}
 
* {{CitWeb|url=https://magyarnarancs.hu/belpol/kover-jogszabalyai-tobb-ponton-sertik-a-torvenyt-124959|tit=Több törvényt is megsért Kövér azzal, hogy elkeríti a sajtó munkatársait|date=2019-11-30}}
 
* {{CitWeb|url=https://magyarnarancs.hu/belpol/kover-jogszabalyai-tobb-ponton-sertik-a-torvenyt-124959|tit=Több törvényt is megsért Kövér azzal, hogy elkeríti a sajtó munkatársait|date=2019-11-30}}
 
* {{CitWeb|url=https://444.hu/2019/11/21/porgorugassal-szall-bele-farkashazy-tivadar-az-atv-be-es-a-168-oraba|tit=Pörgőrúgással száll bele Farkasházy Tivadar az ATV-be és a 168 órába|aut=Uj Péter|date=2019-11-21|misc=A 168 óra és az ATV kollaboráns, álellenzéki médiumok. Nem az a baj velük, amivel foglalkoznak, hanem amivel nem. Például a nagy korrupciós ügyekkel. Juhász Péter nem kerül képernyőre, aki Rogán sok ingatlanmutyiját feltárta.}}
 
* {{CitWeb|url=https://444.hu/2019/11/21/porgorugassal-szall-bele-farkashazy-tivadar-az-atv-be-es-a-168-oraba|tit=Pörgőrúgással száll bele Farkasházy Tivadar az ATV-be és a 168 órába|aut=Uj Péter|date=2019-11-21|misc=A 168 óra és az ATV kollaboráns, álellenzéki médiumok. Nem az a baj velük, amivel foglalkoznak, hanem amivel nem. Például a nagy korrupciós ügyekkel. Juhász Péter nem kerül képernyőre, aki Rogán sok ingatlanmutyiját feltárta.}}

A lap 2019. december 3., 21:16-kori változata

Forrás: Facebook
Szél Bernadettet és Hadházy Ákost erőszakkal távolítják el a tévé-székházból 2018. december 16-án
Orbán Viktor az Európai parlamentben, a Sargentini-jelentés vitáján

A kormánytagok rendszeresen mást mondanak a sajtónak, mint ami a tárgyalásokon elhangzik. Pláne, ha zárt ülésről van szó.[1]

A kormány szerint dezinformációs kampány folyik Magyarország ellen, mivel a kritikus, kedvezőtlen cikkek (36%) aránya elsöprő többségben van a pozitívakhoz (3%) képest. A cikkek 61%-át semlegesnek ítélte meg a nyilatkozó Boros Bánk Levente, a Médianéző Központ igazgatója.[2] A másik lehetőség, hogy Magyarország folytat dezinformációs kampányt Soros, az EU, a migráció, a római pápa, stb. ellen.

Amiről nem számolt be az M1 2018. december 18-ig:

  • Hadházy Ákos 2018 szeptemberében kezdődött aláírásgyűjtő kampánya az Európai Ügyészséghez csatlakozásról
  • Elios-ügy

Amiről meg később:

  • 2019. január 11-én a Kincstár nem utalta át a nyugdíjakat a bankszámlákra

Miután 2018. december 17-én erőszakkal távolították el őket, Szél Bernadett és Hadházy Ákos 2019. január 14-én visszament a székházba. Beengedték őket az előtérbe, leoltották a villanyt, és nem engedték őket az épületbeli mellékhelyiségbe. Ez nyilvánvalóan súlyosan zavarta volna a tévé működését.

Szél Bernadett igazi híreket olvasott be, mint bemondó, amit mobiltelefonról közvetítettek.

A 2018-as választási kampányban a kormányközeli médiumok szándékosan terjesztettek hazugságokat, és belekalkulálták az értük fizetendő büntetést. Gyakran a jogerős ítélet ellenére sem tesznek közzé helyreigazítást, inkább kifizetik azt a büntetést is. Közpénzből.[3]

Szijjártó Péter szerint a leglátogatottabb médiumok mind kormányellenesek, vagy kormánykritikusak.[4] Talán nem kellene annyit hazudni.

Médiatanács

2010 óta a tanácsnak csak fideszes tagjai vannak, akiknek a mandátuma lejárt, mégsem választottak újat. A törvény szerint ilyenkor a régi tagok hivatalban maradnak.[5]

Rabszolgatörvény

A köztévé nem tudósított a december 8-i rabszolgatörvény elleni tüntetésről: helyette a párizsi tüntetés képeit mutatták egész délelőtt.

Nem tudósított a december 16-i, ugyancsak rabszolgatörvény elleni tüntetésről, amin 10–15 ezer ember vett részt. A tüntetés a tévé-székház előtt folytatódott 2500–3000 emberrel.

17-én délelőtt Hadházy Ákost és Szél Bernadettet a tévé biztonsági őrei erőszakkal kidobták az épületből a rendőrök szeme előtt. A többiek rendőrt hívtak, de a biztonságiak nem engedték be őket az épületbe. Varjú Lászlót megrugdosták, Kunhalmi Ágnes térdére rácsapták a csapóajtót.

Papp Dániel birtokvédelmet kért és kapott a III. kerületi önkormányzat jegyzőjétől. Ez azt jelenti, hogy a rendőrök erőszakkal kidobhatták volna a képviselőket. Ők ezt nem várták meg, hanem önként kijöttek az épületből a tüntetőkhöz.

Hadházy Ákos feljelentését a Legfőbb ügyészség elutasította azzal az indoklással, hogy nem hivatalos személyként voltak jelen, és eljárást indított ellenük közérdekű üzem működésének megzavarásáért, pedig az MTVA nem közérdekű üzem. Őt meg sem hallgatták.[6][7]

Az MTV-ről

Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója. Forrás: Kanadai Magyar Hírlap

A Magyar Televízió Európa GDP-arányosan legdrágább állami médiája, amely évente százmilliárdos összeget költ magára, egypárti (fideszes) irányítással, társadalmi és közpolitikai kontroll nélkül. 2015-ben az állami adó tízmilliárdos összegért vásárolt az élő közvetítéseket lehetővé tevő korszerű felszerelést.

Az MTVA törvényben rögzített feladata a pártatlan és sokszínű, az állampolgárok politikai véleményalkotását elfogulatlanul segítő tájékoztatás.

Az Európai Bizottság vizsgálja az MTVA finanszírozását abból a szempontból, hogy sérti-e a versenyjogot.

Internetes újságok

Gyurcsány Ferenc több helyreigazítási pert nyert különböző kormánypárti internetes portál ellen.[8] A kormánypárti sajtó ennek az ellenkezőjét írja.[9] Felháborító, hogy már a sajtóban leírt tényeknek sem lehet hinni.

Sajtó a XXI. században

Az elmúlt században egy politikai szónok beszéde ott ért véget, ahol befejezte a beszédét, s utolsó mondata végére kitette a pontot. Ma nem így van. A szónok ma világosan tudja, hogy miután elmondta a beszédét, az öt perc múlva fenn lesz a világhálón, vagyis a szónok tulajdonképpen nem zárja le a mondandóját, megteszik azt a kommentelők. … Még csak utalás-szerűen sem kell mondjuk zsidózni, megteszik azt helyette mások, a kommentelő hívek hadra fogott népessége.

Az amúgy is az internetes, sms-es rövid közlésekhez szokott vagy szoktatott világ megkapja a szükséges vezényszavakat, lózungokat, amelyeknek már semmi értelműk sincs, de mint hívószavak tökéletesen alkalmasak arra, hogy a mesterségesen lebutított hallgatóság elaléljon, s elinduljon a nyálelválasztás bizonyos szavak hallatán: kereszténység, nemzet, haza, mi magyarok, idegen erők, küzdelem, Soros és így tovább. Adott politikusnak ilyen hívószavakat kell alkalmaznia (erre a kommunikációs guruktól eredő pártbeli előírás is van), még akkor is, ha valójában ezek teljes értelmetlenséget takarnak.[10]

Jegyzetek

A magyar nagykövet tiltakozott a karikatúra ellen, mire a Mladina főszerkesztője így reagált: „Veszélyben Szlovénia szuverenitása”. Tényleg: ezt csak Orbánék tehetik meg Sorossal, Junckerrel, Sargentinivel? Forrás: index.hu
  1. Magyari Péter: Timmermans: A magyar kormány emberei mást mondanak a szemembe, mint az újságíróknak. 444.hu (2019. szept. 17.) Arról, mi hangzott el a zárt ülésen.
  2. A kormány szerint dezinformációs kampány folyik Magyarország ellen. index.hu (2019. feb. 19.)
  3. Fábián Tamás: Beismertek néhány súlyos hazugságot. index.hu (2018. aug. 27.)
  4. Szijjártó hatalmasat rúgott a fideszes sajtóba. nyugatifeny.hu (2019. márc. 31.)
  5. Az ellenzék is helyeket szeretne a Médiatanácsban. www.napi.hu (2019. okt. 26.) 2010 óta nincs helyük, és már a fideszes médiatörvény szerint is új tagokat kellett volna választani..
  6. Döntött az ügyészség: az ellenzéki képviselőkkel szemben jogos volt az erőszak az MTVA székházban, ellenük indul nyomozás közérdekű üzem megzavarása miatt. 444.hu (2018. jan. 21.)
  7. MTVA-botrány: a Legfőbb Ügyészség is elutasította az ellenzéki képviselők panaszait. index.hu (2019. feb. 20.) Az elutasító határozat Az ügy már a strasbourgi emberi jogi bíróság előtt van, és a képviselők pótmagánvádas indítványt is benyújtottak.
  8. Gyakorlatilag az egész kormánypárti médiát lenyomták Gyurcsányék. pestibulvar.hu (2019. jan. 29.) Helyreigazítási pereket nyertek ellenük.
  9. Pilhál Tamás: Gyurcsányék újabb jogerős buktája – Ezentúl kijelenthető: Czeglédy tömte pénzzel a DK-t. pestisracok.hu (2019. jan. 29.)
  10. Németh Péter: Orbán Viktor bohócsipkát húz a kereszténységre. hirklikk.hu (2019. nov. 9.) Interjú Gábor György vallásfilozófussal.

Források

Közmédia

Forrás: Sipos Károly (Facebook)

A kormány sajtótájékoztatói

Önkormányzatok 2019 után

Más médiumok

A HírTV és Echo tévé közös mikrofonlabdája. Forrás: index.hu

Rabszolgatörvény

Helyreigazítások

További információk

Kapcsolódó szócikkek